Jdi na obsah Jdi na menu
 


Veselá-historka-z-vojny-podzim-1979

4. 9. 2007

Ze Šternberka do Aše po vlastní ose.

Jednou jsem vezl "Skota" z opravy ze Šternberka po vlastní ose do Aše. Byla to slušná štreka (kolem 600 km). Psal se rok 1979 a měl jsem to tenkrát asi za 180. Tenkrát v září slunce pražilo,byl nádherný den a velitel vozu, mimochodem výborný kluk nrtm.Zdeněk Sluka, si dostatečně užíval cestu máváním na ženský,které se promenádovaly po ulicích v minisukních.

 U Hlinska, na takovém strmém rovném sjezdu mu říkám, že ho prubnu, kolik to udělá. Samozřejmě jsem se setkal s nadšeným souhlasem a tak jsem plyn sešlápl až na podlahu a s radostí koukal na tachometr, jak se klepavým pohybem sune k maximálce. Tenkrát aut moc nejezdilo a tak jsme v tom kopci potkali jen jednu Š 100. Šinul se do kopce tak 70kou a v okamžiku, když jsme ji míjeli jsem tam měl 130Km/h. Asi to s ní hezky zamávalo. Při této rychlosti se Skot choval jistě a ani řízení nebylo nutné moc korigovat. Jen se pohupoval na nerovnostech silnice. Ale Zdeněk měl oči plné slz tím náporem větru. Tak to byla naše maximálka.

Tuto trasu jsme jeli 3 dny s přespáním v Poličce a  Brandýse n./L. a dalšími přestávkami na naše rozptýlení a jídlo. Druhý večer jsme zastavili u motorestu Čtyři kameny na rychlostní silnici R 10 u Brandýsa, že se najíme. Vyskákali jsme z OT a mažem do restaurace. Hned ve dveřích jsme potkali nevěstu se ženichem,kteří tam měli svatbu. Za nima běželo asi 5 dětí a nevěsta na nás: "Ahoj vojáčkové,že nás svezete, že jooooo?"A hezky na nás mrkala svýma modrýma očima. My se na sebe se Zdeňkem podívali a bylo nám hned jasný, že jo. Otevřeli jsme boják a milé dětičky tam radostně naskákaly. Tak jsem je po tom velkém parkovišti asi 5 min. vozil a Zdeněk zatím diskutoval s nevěstou a ženichem. Pak na mě mávnul a já to znova zaparkoval. Bojový prostor však moc čistý nebývá a milé děti vyskákaly značně špinavé od šmíru, ale oči jim zářily radostí! No a ta Zdeňkova diskuze splnila svůj účel a byli jsme pozváni ke stolu. Bylo tam spousty dobrot a moooc hezky jsme se nadlábli. Ta akce se vydařila a vůbec se nám odtud nechtělo,ale co naplat-muselo se.

Druhý den ráno jsme pokračovali směr Aš a najednou někde u Karlových Varů Zdeněk povídá: "Hele Lubo půjč mi to na chvíli." (byl to technik roty a už si OT také osahal). Tak jsem zastavil a vyměnili si role. Řídil dobře a mě napadla kulišárna- nenápadně jsem mu přepnul ventil na kormidla, tím jsem vyřadil posilovač řízení, aby se trošku nadřel. Jenom-že silnice byla  rovina, on to nepoznal a pří hovoru s ním a užívání si bezstarostné jízdy jsem na to zapoměl. Asi po 20 min. jsme však odbočovali z hlavní vlevo a já hlásím: "Za námi nic a ten proti nám je daleko, to stihneš". Slyším,jak přidal plyn a najednou prudká brzda, až jsem nalétl na kruhový pancíř,jak se to zhouplo.A ve sluchátkách řev: "Ty vole ono to nezatáčí!!!"  V tu chvíli jsem si uvědomil proč, sehnul se k němu a opět nenápadně přehodil ventil zpět. Vzal jsem za volant a říkám: "Vždyť to točí-podívej." A vlezl jsem zpět na velitelské stanoviště. Stáli jsme napříč silnice a protijedoucí auto už stálo u nás a řidič koukal co se déje, aniž by si dovolil nějak gestikulovat rukama. Povídám šlápni na to a jeď, on nám dává přednost. Tak to Zdeněk ohulil a byli jsme pryč. Ale já si musel povolit mikrofony na krku,a bych se mohl dosytosti vysmát tak, aby on to neslyšel. Pak jsem mu to jednou v hospodě samozřejmě řekl no a stálo mě to pár panáků.

Jinak za vojnu se mi vyskytla pouze jedna závada a to taková,že OT -64 přestalo řadit a musel se vyměnit hydropneumatický ventil. Jo a je dobré dávat bacha, aby při velkých teplech, kdy má řidič otevřený nad hlavou poklop až dozadu, nedošlo tímto k zavření olejového chladiče vahou poklopu. Pak je problém. Jinak super vozido,ale být silnější motor,bral bych to.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Pongy chief blood pressure symptoms

ASteesRahhar, 28. 7. 2018 9:57

Pression arterielle est comment calleux votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur sentiment pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque age votre coeur bat, il pompe le sang par vos arteres a la vacances de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/ou-trouver-du-cialis-generique/

pOZDRAV

Jan Jambor, 4. 9. 2010 11:30

Ak nikto v tom čase bol v Krumlove napošte: janjambor@inmail.sk

Pozdrav

Jan Jambor, 4. 9. 2010 11:25

Ja som bol tiež vodič OT v rokoch 1978 1980. Na kurze v Krumlove som bol od jesene 1978 do jari 1979.Velitel bol mjr. Pelan .

Zná někdo Zdeňka?

Luboš, 6. 10. 2007 18:08

Přátelé pokud jste někdo ze západních Čech a ještě lépe z okolí Aše a znáte Zdeňka Sluku,dejte mu prosím adresu na mé stránky.Možná si rád zavzpomíná na tu cestu.Myslím,že pracuje na některém přechodu v okolí Aše a je mu kolem 55 let.Díky Luboš

Re: Zná někdo Zdeňka?

Sluka Zdeněk, 11. 8. 2010 19:50

Již nedělám na hraničním přechodě /po vstupu do Schengenu byly zrušeny/. Pro upřesnění,bylo to v říjnu a o tom přepnutí posilovače na kormidla jsi mi pravdu řekl až na plechových schodech s nápisem "CIVIL",připevněných k Tatře,když jste odcházeli do civilu. Když tak ty panáky budou v budoucnosti, pokud se s Tebou domluvím na vyhlídkové jízdě. Pokud mne paměť neklame jsi L.K. z Vilémova /na fotce Keller vyfocený v kotelně/ a pár metrů od tebe bydlel L.P /instruktor/Vilémov Uhrov, tam jsem kdysi taky byl. Má adresa je : sluka.zdenek@seynem.cz

Re: Zná někdo Zdeňka?

Sluka Zdeněk, 11. 8. 2010 19:55

Oprava : Má adresa je : sluka.zdenek@seznam.cz

Re: Re: Zná někdo Zdeňka?

Luboš, 15. 8. 2010 8:46

Tak se to povedlo.Zdeňku poslal jsem Ti mail.

Príma jízda!:-))

Honza, 4O let, 4. 12. 2008 21:26

Byl jsem cvičenej na velitele "bígošské" čety jako "špagát" a v tomhle jsem se docela povozil i za volantem. Mimochodem,kousek od nás v Lažanech (u Blanska) je podobnej nadšenec jako Ty,mimo jiný má BVP pásový a co jsem viděl co s tím předvedl jako ukázku veřejnosti "ve zmolách" to byla nádherná podívaná.

husty

tomasmrhalek, 6. 11. 2007 17:20

docela dobry