Jdi na obsah Jdi na menu
 


Přátelé zde můžete diskutovat o svých zážitcích z vojny a  probírat vše,co se týká vojenské techniky a hlavně OT-64.Zkrátka diskuze o ČSLA :-)))))
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re: vojna

, 17. 9. 2011 8:10

nejlepší byl uboŽáček

Re: Re: vojna

Petr Mareček, 2. 10. 2015 16:53

Jo to máš pravdu.Velitel v Českém Krumlově.Znám...tkz Ubo..

Re: vojna

jiří andráš, 26. 2. 2013 12:58

ja sem byl u vu1745 v r 1980-82.taky na OT 64 jako nabíječ potom střelec.
ot64 je výborny stroj a na svou dobu to byla špička výzbroje.
taky ted dost často vzpomínám,jak stárnu.DEGA.CZ@seznam.cz

vojna 89-91

Petr , 5. 10. 2011 22:10

Ahoj všem, kteří mají na toto období dobré vzpomínky jako já. PŠ v Č. Krumlově jako řidič OT a potom Žatec PVO 1 bat. Vše co jsem řídil tak dojelo a s kamarády co jsem tam poznal uběhlo jako voda. Dobrá technika, ale i těžká práce. Kdo jste tam byli, ozvěte se.
reznicekpet@seznam.cz

Re: vojna 76_77

Emil, 27. 10. 2014 23:38

ok chlapci jazdil som z r-3 boj. voz.vel. pluku kpt .Halva potom funkcny vzorok MT 16 p? s utajovacom spoj. rota samozrejme skot,resp.ot 64 este teraz sa mi sniva o Doupove a o Gen. Spitalnikovi vel. voj.zap.okruhu.Vu 1745 Vysočany.Tatrovacky motor tahal neskutocne na tu vahu zeleza.

Re: vojna 89-91

Petr Mareček, 2. 10. 2015 16:49

Ahoj ,taky jsem jezdil v ČK S Otéčkem 64. Potom jsem tam zůstal jako instruktor. Byl jsem na 9 rotě,velitel byl podporučík Brech. Je možné, že jsme tam v té době byli spolu.

OT 64

Tonda r.1949, 25. 12. 2011 23:24

Byl jsem řidič OT-64 v letech 1968-70.To byl SKOT ještě bez věžičky. Jezdili jsme na Pánově - Hodonín. Největší zážitek byly plavby, spustit vlnolam, najíždění do vody, přepnout na propelery a kormidla. Voda sahala až k průzoru, reakce na kormidla byla opožděná.
SKOT odpovídal své době, t.j. 60.a 70. léta. Převodovka byla složitá a poruchová. Jinak byl živý a na slinici jel i 100km/hod.

Re: OT 64

jarda, 22. 7. 2013 17:52

Nevím,co se ti zdálo na prevodovkach skotů poruchové,ony totiž měly určitou životnost,byly planetové,s předvoličem.já se skotem najezdil hafo km a bez jediné poruchy.

ot 64

jarda 49, 22. 7. 2013 17:06

Čau “skoťáci“,já narukoval do Klimentova v říjnu 68.Tam jsem si udělal KŘK a šel na rotu.Pak zakládali pš na velitele obrněných transportérů v Michalovcich, tak hurá tam.Nejdříve jsme si museli navozit nové skoty z Nitry.Tam jsme je nejdříve trochu zajeli a pak po vlastní ode navozili do Michalovců.Myslím,ze málokdo narajtoval tolik km,co my.Jako instruktoři,pak všelijaké ukázkové jízdy po VVO, hlídky v Humeném, pak v Košicích....Prostě,na skoťáci nenechám dopustit jarda.jarda.49@gmail.com.

Ot 64 vs. Pandur

Hajdys, 13. 2. 2010 12:54

Vážení příznivci renovace a udržování pancéřové historie...pracuji v armádě, jako technik roty,mám pod sebou samohybné minomety na podvozku BVP-OT 90 PRAM...a také sbírám techniku-mám pldvk ještěrka,teď na jaro přibude raketo BRDO a po misi v Afganistánu snad i SKOT...abych se vrátil k příspěvku...víte jaký je to pocit hnát z například z Olomouce Tatru 815 8x8 a potom nazpátek přesedlat do nové Tatry 810? jeto jako z favorita do passata v plné palbě...ten rozdíl ve hlučnosti,v komfortu (jak řidiče,tak posádky na korbě) je nezměrný...to samé platí o OT 64 SKOT a PANDUR...jeli jste s ním někdy?krásný výhled od všech stran,kamerové systémy,aktivní balistická ochrana,palebná síla 21.století....ne nezastávám se těchto mašin,protože mám rád poctivou jednoduchou práci...želbohu doba jde vpřed a tehdy 4 BVP vyřešila v taktickém útoku co dnešní 1 pandur,protože se hrálo na kvantitu-resp..nas mnogo.to už dnes neplatí.držím palce...pro majitele Skota-pokud chcete mám předpis Opravy a údržba OT 64 SKOT 1,2 vydání (řezy,elektroinstalace,soupisy atd)---no prakticky předpis na cokoliv...

Re: Ot 64 vs. Pandur

Ivo, 7. 4. 2012 19:39

Dobrý den, máte ještě ten předpis opravy a oštřování na OT 64? potapec1@seznam.cz

Re: Ot 64 vs. Pandur

jan, 14. 10. 2012 7:47

Dobrý den ve Vašem příspěvku jsem se dočetl,že vlastníte ještěrku PLDvk. Není náhodou na prodej?
Za každou informaci ohledně prodeje PLDvK by jsem Vám byl moc vděčný.
Děkuji
S pozdravem Jan Koloník

OT64

Alena, 20. 6. 2012 18:49

Manžel taky sloužil v Českém Krumlově a byl řidičem OT64. Má na něj krásné vzpomínky a rád by si ještě v tomto vozidle zajezdil. Máme prosím někdo tip, kde by to bylo možné?

Skoťáci

Jarda, 26. 5. 2012 4:18

Ahoj kolegové šmiráci, Měl sem tu čest být taky skoťák a v Krumlově jsem byl na podzim 1974 do jara 1975 a pak sem šel zpátky do Janovic nad Úhlavou kde jsem byl až do jara 1976 a pak jsem byl převelený do Klatov k pruzkumákům z důvodu, že do Janovic přišly BVP. Rád bych se potkal s některými kolegy. V Krumlově si vzpomínám na majora Pelána,ppor. Orose a velitelem pluku tam byl kapt Marko. Zdravím Vás Jarda Kinkep@seznam.cz

Plechova laska

Jakub, 31. 10. 2011 10:48

Zdravim,vsechny co meli tu cest s OT64 prijit do styku.Ja bohuzel,ne,ale setrim nejake penize a chtel bych si ho koupit,uvital bych kazde rady,zkusenosti pro noveho uzivatele,na co si dat pozor a pod.take pokud vite kde by se dal za rozumny peniz,funkcni sehnat,chtel bych typ bez veze.Diky

Re: Plechova laska

Luboš, 8. 11. 2011 21:17

Jakube napište mi na mail : ccm28.easton@seznam.cz

OT-64

Plashack, 13. 10. 2011 9:38

Ahojte chlapci. Aj ja som mal tu česť byť vodičom Skotíka 1982-84. Samozrejme v tom čase som na ničom lepšom nejazdil tak su naň zážitky asi najsilnejšie.
Asi sa nedá porovnávať 64 z Pandurom vyvoj 64 koncom 50rokov,Pandur koncom 70 rokov /"čo je to vo vyvoji voj. tech. 20 rokov"/Aj na skote by sa dalo zosilniť pancierovanie,vymeniť zbrane nainštalovať elektroniku atď.Ale to už by nebol náš skotík.Na takú malú krajinu ako bolo ČSSR by to boli zbytočné veľké vývojové náklady. A teraz sme v Nato tak nám niečo vyradené podhodia.
Ale porovnajte "západne" mašiny projektované v tom istom čase ako Ot-64 tak zistite že v tej dobe veľkú konkurenciu nemal.Viem že z dnešného pohľadu ma veľa nedostatkov, ale snáď každého skoťaka chytilo za srdce.
Ešte chlapci, ak mate nejaké foto z K. Varov, Č. Krumlova,Doupova a Boletíc pošlite mi na miklol@zoznam.sk vďaka.
http://www.karlevarle.wbs.cz/

bvp-1

zdenek, 29. 1. 2010 10:54

caw lidi nevite kde by se dalo sehnat bvp-1????jo a taky dovézt k luhaovicim???neznam spusb a nevim kde nejbliz sehnat

Re: bvp-1

Ahoj, 11. 9. 2011 12:40

.....napíš mi na e-mail: 1razbi1@gmail.com a poriešime to...

OT64 vs Pandur apod.

Tonda, 13. 12. 2009 21:21

OT64 mě v podstatě provázel po celé 2 roky ZVS, i když jsem nebyl školený řidič, občas jsme se s ním svezl. Nevěřte tomu, že by se čtyřiašedesátka mohl rovnat soudobé vojenské technice. Ano byly a jsou to skvělé stroje a při dobré údržbě a pravidelném provozu i spolehlivé (ne jako ty uloženky, co jely k Svobodné evropě - těm péesáckým by se to jistě nestalo), ovšem dnes už jen pro vojenské nadšence. Nicméně, pancíř o síle 5mm a vepředu 10mm neodolal při kolmé střelbě ani UK59 (a proto jsou boční stěny zkoseny). Nechtěl bych vidět jak by OT dopadl při výbuchu NVS někde v Afgánu nebo Iráku, protože jsem zažil, když na něj spadl sloup o hmotnosti cca 5t a OTčko šlo do šrotu. V prostoru velitele byl pancíř zkřivený tak, že nešly otevřít dveře.



 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA